Änggärdets ekoenhets nätverk

En gårdsgemenskap mitt i Sörmland

Diskussion, diversämnen (27)

Diskussioner Svar Senaste aktivitet

Halmhusbygg

Detta vackra hus byggdes av en person själv. Tog 5 år och kostade 400,000. Något för bygggruppen att ta efter? Halmbalar alltså! Läs me…

Startad av Stephen Hinton

0 Jun 4, 2010

Hur vill ni bo?

Hej, Jag är ganska på när det gäller att köpa in mig i projektet. Det som hindrar mig är väl att jag, uppvuxen på landet som jag är, har li…

Startad av Kristina Nyström

3 Apr 23, 2010
Inlägg av Kristina Nyström

Hus uthyres på vår gård i Östergötland

Hej är du intresserad av att bo på en gård och ingå i ett projekt att omvandla gården och odla organisk biologiskt? Vi är två familjer (fy…

Startad av Petra Jarkiewicz

1 Dec 14, 2009
Inlägg av Petra Jarkiewicz

det kanske inte blir någon diskussion, gör det nåt?

det kanske behövs lite odlingsuppslag här i höstens mörka mörker, titta in på : http://asecretgardener.blogspot.com/ krister

Startad av Jan Krister Karlsson

1 Dec 13, 2009
Inlägg av Jane Arrowsmith

Vilka aktiviteter vill du ha?

En del av de som "hänger" här är med i vårt nätverk av intresse, för att få information, följa utvecklingen på Änggärdet. Andra har gått me…

Startad av Daniel Pargman

10 Okt 31, 2009
Inlägg av Marieke Malotaux

Varför prenumeration på mat?

jag fick frågan från Göran och tänkte det är värt ett publikt svar: "Prenumeration på mat är ett av hörnstenen i en ekoenhet" sägs det på Ä…

Startad av Stephen Hinton

5 Okt 27, 2009
Inlägg av Göran Crafte

Betongfeber

Kommer någon av er att besöka Betongfeber? http://www.betongfeber.se/common/category.aspx?id=3616

Startad av Helena Brobäck

2 Okt 17, 2009
Inlägg av Helena Brobäck

Infrastruktur

Ett studiebesök i Barcelona påminde mig om hur viktigt fungerande infrastruktur är för att lägga grunden för en hållbar stad. Samma grundlä…

Startad av Helena Brobäck

0 Okt 1, 2009

skogssamfällighet

Vi är några som vill starta en diskussion om att få till skogssamfälligheter som man hade förr i tiden. Det innebar att man ägde, brukade o…

Startad av Ulf Tomas Ögren

0 Sep 24, 2009

Vad är trädmärkning?

Bybos trädmärkarkurs på Änggärde i november har redan 7 anmälda. En granne till Änggärde hade sett annonsen på Skebokvarnsgården och undrad…

Startad av Ulf Tomas Ögren

0 Sep 24, 2009

RSS

© 2017   Created by Stephen Hinton.   Drivs med tekniken bakom

Emblem  |  Rapportera en händelse  |  Användarvillkor